piątek, 4 listopada 2016

Biszkopt - najprostszy

Biszkopt - najprostszy

Biszkopt jest ciastem, które przynajmniej u mnie w domu 
jest najczęściej wykorzystywane jako podstawowa baza 
do wszelkiego rodzaju ciast z kremem, owocami, galaretką, itd.
Do teraz wspominam, jak już od dzieciństwa, pomagałam ubijać mamie jajka, 
z pewnością była to pierwsza rzecz, jaką się nauczyłam
na mojej słodkiej drodze.
Moim zdaniem nie ma nic prostszego do upieczenia,
skoro nawet ja mając ok. 11 lat dawałam rade -
to każdy sobie poradzi (testowane, nawet mój narzeczony dał radę).



Składniki: 
(na dużą blachę)

6 jajek
6 łyżek cukru 
cukier wanilinowy
6 łyżek mąki
odrobina proszku do pieczenia (1/4 łyżeczki)

Przygotowanie:

Formę wyłożyć papierem do pieczenia.
Mąkę z proszkiem do pieczenia przesiać przez sito - do osobnego naczynia.
Do misy wbić jajka (całe), wsypać cukier i cukier wanilinowy. Ubijać mikserem na najwyższych obrotach do uzyskania bardzo gęstej, puszystej, jasnej masy (ubijanie zajmuje ok. 20 min).
Przesianą mąkę wsypać do masy jajecznej i delikatnie wymieszać (nie mikserem), tak by piana nie opadła. Całość przelać do formy, wyrównać powierzchnię. 
Włożyć do piekarnika i piec około 20 min. Po upieczeniu wyjąć z formy, zdjąć papier do pieczenia i pozostawić do ostudzenia.

W najprostszej wersji można posypać cukrem pudrem, posmarować dżemem, polać czekoladą.
Ciasto idealnie nadaje się też do przekładania różnego rodzaju masami - można naprawdę go wykorzystać w rożnych koncepcjach.

Smacznego 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print